مصاحبه ساناز حائری با ایسنا

هنرمندان نقاش ایرانی در اسپانیا از “آغاز” می گویند

به گزارش ایسنا، مرکز فرهنگی «سن چیارو» در اسپانیا که وابسته به شهرداری مادرید است، نمایشگاه هنر ایرانی را تا آغاز سال جدید میلادی میزبانی خواهد کرد.

مرکز فرهنگی «سن چیارو» در اسپانیا میزبان مجموعه‌ای از نقاشی‌های هنرمندان ایرانی شد. به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این نمایشگاه که با موضوع «آغاز» در مادرید برپاست، طیف نسبتا متنوعی از سبک‌های گوناگون نقاشی معاصر ایران را از اکسپرسیونیسم تا رئالیسم و سورئال نمایندگی می‌کند.

ساناز حائری یکی از نقاشان شرکت کننده در این نمایشگاه درباره این رویداد هنری به ایسنا توضیح داد : موضوع «آغاز» در همان ابتدای شکل‌گیری، ایده نمایشگاه بود، اما مدیران مرکز در روند جمع آوری آثار و مشاهده تنوع نقاشی‌های هنرمندان جوان ایرانی تصمیم گرفتند تا تمرکز را از موضوع «آغاز» برداشته و گستره بیشتری از آثار را بتوانند نمایش دهند. به گفته او، هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه یا مقیم اسپانیا و فرانسه هستند یا در ایران به کار و فعالیت می‌پردازند که از جمله هنرمندان حاضر در این مجموعه می‌توان به علی سلطانی، ایمان ملکی، شهریار ملک افضلی، سعید رجبی، رضوان خانی، مریم شریعت و مسعود برقی‌نوبر اشاره کرد.

حائری همچنین درباره دلیل اصلی برپایی این نمایشگاه در مادرید گفت: شباهت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری میان ایران و اسپانیا در بسیاری از موارد باعث جلب توجه مردم هر دو کشور به یکدیگر می‌شود و شاید دلیل استقبال از این نمایشگاه در مادرید نیز همین شباهت‌های فرهنگی باشد.

به گزارش ایسنا، مرکز فرهنگی «سن چیارو» در اسپانیا که وابسته به شهرداری مادرید است، نمایشگاه هنر ایرانی را تا آغاز سال جدید میلادی میزبانی خواهد کرد.